Yohoooo!!!! Apa khabar semua,??? Saya rindu blogging, kawan2  saya yg blogger di sini .
Hehehehe, Sory la kebelakangan ni saya amat sibuk dengan assigtment pengajian Am 2013..
Berat kut sedia benda macam2 berbagai semua, dah la tuh, cikgu bagi tugasan hari ni esok sebelum pukul 8 pg dah ada kat atas meja ni..PERGHHH!!! 
Buat style universiti ke? Tapi nak buat camne, buat je la,, yg penting siap.. Jenuh siapkan Borang Soal Selidik, cari soalan nye, pecah la brain saya nie :(
And smlm buat graph sampai tertidur, sedar2 nampak jam kul 5 suku??? WTH??? Terus gi mandi and try siapkan warna graph balik yg mana tak sempat smlm.. Kelam kabut saya di buatnya, Mommy!!! Help me >___<
Alhamdulillah sempat juga hantar td kerja, siap tu syukur, lega sgt, cam nak terputus nyawa..hahaha


Hari ni kinda interesting laa, tau sebab pe?

Jeng Jeng Jeng!!

Pasal Marriage laa...

Kenapa interesting? For sure la coz dah umur camni, ada sesetengah orang mesti dah kahwin ye tak? 
Normal la orang kahwin waktu begini, Tp saya tak ye, saya SINGLE NOT AVAILABLE 
hahaha.. saya still lagi nak study..sampai pecah otak, hilang otak, cair otak supaya Zombie Kampung Pisang tak cari saya nak " Otakkkk~"
Saya akan cakap " Saya dah takde otak dah~"
gurau jeee :P

Mrs Toh hari ni ajar buat MUET essay, Tajuk dia tentang pendapat kita terhadap Arranged Marriage.. apa tu? Of coz la Perkahwinan Dirancang, Dah biasa dgr kan perkataan ni dalam mana2 drama and realiti pun ada tau, so benda ni tak terkejut, . Perkahwinan camni camne ye? Hmm, biasanya, family kita such like ibu bapa kita atau orang lebih tua dari kita akan merancang seseorang untuk menjadi pasangan hidup kita di atas lafaz nikah yg sah.. Tp zaman sekarang yg semakin moden, budak muda tak menerima sgt perkara sbgini laa.. banyak daripada dorang , awal2 lagi dah kapel ye tak? Advanced gile budak zaman sekarang, saya sendiri pun tak pernah kapel =.= actually saya nak cakap, bab2 kawin memang la sesuatu amat sensitif, Ia melibatkan kehidupan kita di masa hadapan... and bila terjadikan perkahwinan yg dirancang, banyak individu yg membantah!!! Apa punca nye? sebab most of them kata, dorang akan bahagia dgn pilihan dorang sendiri...

As for me laaa.. saya bukan la pandai sgt tp kadang2 perkahwinan camni pun ada baiknya untuk sesetengah situasi... Kita takleh la tolak bulat2... kita tgk la waktu dulu orang kawin ikut pilihan keluarga je tp bahagia je kan..tp sekarang, kahwin atas pilihan sendiri, bercerai pun awal... kes penceraian pun banyak nowadays, takutnye... pasal penceraian mmg banyak faktornye... tp tak mau sentuh bab tu pun :P
Ibu bapa kita takkan la nak carikan calon untuk kita yg tak elok ye tak? Dorang ada pengalaman and they know better than us :) Biasanye la, saya rasa kalau sesiapa yg tiada kekasih hati rasa sesuai kut ibu bapa pilih untuk dorang coz ibu bapa kita tahu apa yg terbaik untuk kita, dorang takkan biarkan kita merana laa..
Ayat2 cinta budak remaja sekarang nie, yg jiwang karat tu just la satu pembaziran, coz masih lagi cinta monyet... kita bercinta dgn orang tu belum tentu lagi tu jodoh kita, so nape nak cakap LOVE YOU FOREVER berbagai semua.. Taubat je la ea? * Pengajaran untuk saya ..taubat ea jgn tau buat * xD


Mencari pasangan sememangnya kita mesti la nak mencari seseorang yg memahami kita, persefahaman ada, perhubungan yg erat, yg kita kenal hati budi masing2... Tak la dapat dinafikan... Biasa la orang cakap " Tak kenal maka tak cinta" ... Tp saya tak bape setuju la, tgk mak ayah saya, kenal pun tak tp terus kahwin, kekal perkahwinan sampai sekarang ..hehe sayang mama dan baba :D 
Boleh je la kalau nak bercinta lepas kawin, saya rasa tu lagi sweet coz kalau dah kenal mesti banyak rahsia dah pecah, lepas kahwin dah takde rahsia dah, bosan kan? for sure la...

Ishhh, dah banyak saya celoteh nie, kerja tak siap lagi..aiish, banyak mulut lak hari ni..teruknye saya = - =
anyway tuu je kut opinion saya, sila tambahkan kalau ada opinion awak :)
Saya terima awak seadanya xD jkjkjk



0 Comment Taisetsu na Hito:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Welcome To Ai Ling Blog Minna san

Mini Search (ミニブログ)